Polityka prywatności

Crodo Lemon Soda jest częścią Royal Unibrew, grupy spółek należących do Royal Unibrew A/S, Faxe Allé 1, 4640 Faxe, Dania („Grupa”).

Gdy w niniejszej polityce prywatności mowa jest o „my”, „nas” lub „nasz”, odnosimy się do odpowiedniej spółki koncernu odpowiedzialnej za przetwarzanie danych Użytkownika. Listę wszystkich spółek i lokalizacji Royal Unibrew można znaleźć tutaj: https://www.royalunibrew.com/about-us/company-structure . Niniejsza polityka prywatności dotyczy wszystkich spółek w całej Grupie.

Administratorem danych osobowych Użytkownika jest spółka Royal Unibrew Group, z którą Użytkownik wchodzi w interakcję. W przypadku wątpliwości co do spółki, z którą Użytkownik współpracuje, można skontaktować się z nami pod adresem GDPR@Royalunibrew.com.

Niniejsza polityka prywatności informuje, w jaki sposób przetwarzamy dane Użytkownika. 

Dotyczy ona każdego, kto kupuje od nas produkty lub usługi, jest dostawcą lub partnerem biznesowym, odwiedza jeden z naszych adresów fizycznych, aplikuje o pracę, bierze udział w jednym z naszych wydarzeń lub konkursie lub w inny sposób wchodzi z nami w interakcje, np. korzystając z jednej z naszych stron internetowych lub komunikując się z nami za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innej platformy.

W jaki sposób przetwarzamy dane osobowe Użytkownika

Przetwarzanie danych Użytkownika zależy od kontekstu, w którym ten wchodzi z nami w interakcje. 

Poniżej można przeczytać więcej o działaniach, w których przetwarzamy dane. Poniżej określamy, kogo dotyczą dane, jakiego rodzaju informacje przetwarzamy, na jakiej podstawie prawnej i jak długo je przechowujemy. 

W niniejszej polityce można również przeczytać więcej o tym, komu możemy udostępniać informacje.

Należy pamiętać, że możemy przetwarzać informacje w kilku różnych celach, jeśli Użytkownik na różne sposoby wchodzi z nami w interakcje, np. jeśli jest klientem naszej firmy i odwiedza jedną z naszych lokalizacji fizycznych.

Jeśli Użytkownik skontaktuje się z nami, w tym złoży skargę 

Administratorem danych osobowych Użytkownika jest spółka Royal Unibrew Group, z którą Użytkownik koresponduje. W razie wątpliwości, z którą spółką koncernu Royal Unibrew Użytkownik koresponduje, prosimy o kontakt pod adresem GDPR@Royalunibrew.com.

Celem przetwarzania przez nas danych osobowych Użytkownika, w przypadku kontaktowania się z nami w roli konsumenta lub w przypadku złożenia skargi na jeden z naszych produktów lub doświadczenia z nami, jest umożliwienie nam przetwarzania zapytania oraz zapewnienie, że Użytkownik otrzyma od nas odpowiedź. 

Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych w powyższych sytuacjach jest nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu zapytania i zapewnieniu, że wszelkie skargi, w tym reklamacje dotyczące naszych produktów, są badane i rozpatrywane, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. 

Prosimy o nieprzekazywanie informacji, które należą do szczególnej kategorii danych, por. art. 9 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w tym danych zdrowotnych, informacji o wyznaniu  religijnym lub przynależności do związków zawodowych. Jeśli mimo to Użytkownik przekaże nam takie informacje, zakładamy, że wyraził wyraźną zgodę na ich przetwarzanie, w związku z czym przetwarzamy te dane na podstawie zgody Użytkownika, por. art. 6 ust. 1 lit. a) i 9 ust. 2 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.  

Przetwarzane przez nas informacje 

Możemy przetwarzać następujące informacje dotyczące Użytkownika jako konsumenta lub skarżącego: 

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko, miejsce pracy
  • Inne informacje, które Użytkownik udostępnia nam samodzielnie, kontaktując się z nami 
  • Szczególne kategorie danych, np. dane dotyczące zdrowia, religii lub członkostwa w związkach zawodowych, o ile Użytkownik przekazał je nam w związku ze swoim zapytaniem.

Przechowywanie informacji

Nie przechowujemy informacji dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celu. Okres przechowywania danych Użytkownika będzie określany w szczególności w zależności od przypadku, w którym są one zawarte. Usuwamy dane Użytkownika, gdy tylko sprawa zostanie przetworzona, chyba że będziemy musieli udokumentować korespondencję/skargę przez dłuższy czas.

Jeśli Użytkownik jest dostawcą lub partnerem biznesowym

Celem przetwarzania przez nas danych osobowych Użytkownika, gdy ten jest dostawcą lub partnerem biznesowym, jest umożliwienie zarządzania bieżącymi relacjami handlowymi lub kooperacyjnymi, w tym zarządzanie umowami, oraz zapewnienie skutecznej komunikacji z Użytkownikiem.

Jeżeli Użytkownik jest stroną umowy (np. jeśli jest firmą jednoosobową), podstawą prawną przetwarzania jego danych jest możliwość realizacji z nim umowy jako dostawcą lub partnerem, por. art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. W innych przypadkach przetwarzamy dane osobowe Użytkownika na podstawie naszego uzasadnionego interesu w zakresie ochrony naszych praw i obowiązków wynikających z umów itp., które zawarliśmy z firmą, w której Użytkownik jest zatrudniony, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Ponadto przetwarzamy dane Użytkownika w celu:

  • zapewnienia jakości i kontrolowania naszego łańcucha dostaw, w tym zapewnienia poszanowania podstawowych praw i walki z przestępczością. 
  • wewnętrznej analizy i raportów oraz szkoleń naszych pracowników i konsultantów

Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja naszego uzasadnionego interesu w wyżej wymienionych celach, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. W tym kontekście rejestrujemy naszą korespondencję z Użytkownikiem w celu dokumentacji spełniającej cele.

Przetwarzane przez nas informacje 

Możemy przetwarzać następujące informacje dotyczące Użytkownika jako dostawcy lub partnera:

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko, miejsce pracy 
  • Informacje finansowe, takie jak warunki płatności, dane konta bankowego i zdolność kredytowa
  • Informacje związane z IT, takie jak ID użytkownika, dane do logowania oraz dane i dzienniki dotyczące korzystania z naszych stron internetowych

Przechowywanie informacji

Przechowujemy dane Użytkownika tak długo, jak długo utrzymujemy relacje biznesowe i przez jakiś czas po zakończeniu relacji biznesowej, przestrzegając obowiązujących przepisów, w tym przepisów dotyczących rachunkowości w krajach, w których prowadzimy działalność. Informacje te mogą być jednak przetwarzane i przechowywane dłużej w zanonimizowanej formie.  

Jeśli Użytkownik jest klientem lub potencjalnym klientem 

Celem przetwarzania danych Użytkownika w przypadku klientów lub potencjalnych klientów (konsumentów lub firm), w tym podczas zakupów w naszych sklepach internetowych, jest umożliwienie nam realizacji umów z Użytkownikiem, w tym zapewnienie realizacji, dostawy lub anulowania zamówienia i powiązanych z nim usług.

W przypadku osób, które są bezpośrednio stroną umowy (np. jednoosobowa firma), podstawą prawną przetwarzania ich danych jest zawarcie lub wykonanie umowy z Użytkownikiem jako klientem lub potencjalnym klientem w związku z zawarciem umowy, por. art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. W innych przypadkach przetwarzamy dane osobowe Użytkownika w oparciu o nasz uzasadniony interes w ochronie naszych praw i obowiązków wynikających z umów itp. zawartych z firmą, w której Użytkownik jest zatrudniony, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Ponadto przetwarzamy dane w celu:

  • obsługi klienta i ogólnej komunikacji 
  • zapewnienia jakości naszych produktów i usług 
  • rozwoju produktów i usług 
  • ratingu kredytowego
  • wewnętrznej analizy i raportów oraz szkoleń naszych pracowników i konsultantów

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zasadniczo możliwość realizacji naszego uzasadnionego interesu w wyżej wymienionych celach, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Przetwarzanie może być również konieczne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych, por. art. 6 ust. 1 lit. f) i art. 9 ust. 2 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Przetwarzane przez nas informacje: 

Możemy przetwarzać następujące informacje dotyczące Użytkownika jako klienta lub potencjalnego klienta:

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko, miejsce pracy 
  • Informacje finansowe, takie jak warunki płatności, dane konta bankowego i zdolność kredytowa
  • Informacje związane z IT, takie jak ID użytkownika, dane do logowania oraz dane i dzienniki dotyczące korzystania z naszych stron internetowych
  • Fotografie lub wideo o Użytkowniku 

Przechowywanie informacji

Przechowujemy dane Użytkownika tak długo, jak długo utrzymujemy relacje biznesowe i przez jakiś czas po zakończeniu współpracy, przestrzegając obowiązujących przepisów, w tym przepisów dotyczących rachunkowości w krajach, w których prowadzimy działalność. Informacje te mogą być jednak przetwarzane i przechowywane dłużej w zanonimizowanej formie.  

Gdy Użytkownik odwiedza nasze strony internetowe lub korzysta z naszych aplikacji 

Dane osobowe Użytkownika są gromadzone za pośrednictwem naszych stron internetowych i aplikacji w jednym lub kilku z następujących przypadków:

  • Gdy odwiedza i przegląda nasze strony internetowe i aplikacje
  • Tworzy profil użytkownika
  • Pobiera materiały z naszych stron internetowych i aplikacji
  • Korzysta z innych funkcji i usług

Ponadto gromadzimy dane osobowe za pośrednictwem naszych stron internetowych i aplikacji, gdy Użytkownik komunikuje się z nami, np. przesyłając zapytanie za pośrednictwem formularza kontaktowego, zapisując się do naszego newslettera, uczestnicząc w naszych konkursach lub korzystając z innych usług i funkcji za pośrednictwem naszych stron internetowych. Operacje przetwarzania danych opisano w oddzielnych sekcjach polityki prywatności. 

Celem przetwarzania danych Użytkownika podczas odwiedzania naszych stron internetowych lub korzystania z naszych aplikacji jest: 

  • możliwość zarządzania kontami i profilami Użytkownika
  • możliwość opracowywania, ulepszania i zarządzania tymi platformami, w tym zapewnienie, że treści są odpowiednie i prezentowane w najbardziej efektywny sposób na urządzeniu Użytkownika 
  • umożliwienie Użytkownikowi udziału/rejestracji w związku z interaktywnymi funkcjami i ofertami od nas 
  • analiza ruchu na naszych stronach internetowych i w aplikacjach

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest nasz uzasadniony interes w powyższych celach, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych lub zgoda Użytkownika, którą uzyskamy, jeśli jest to prawnie wymagane, por. art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, np. w związku z korzystaniem z plików cookie. Więcej informacji na temat korzystania z plików cookie można znaleźć poniżej.

Jesteśmy również zobowiązani do zapewnienia zgodności z przepisami dotyczącymi marketingu naszych produktów, zgodnie z którymi tylko osoby w określonym wieku mogą legalnie nabywać nasze produkty i otrzymywać materiały marketingowe naszych produktów, w szczególności w odniesieniu do produktów zawierających alkohol. Dlatego przetwarzamy te informacje w tym celu, a podstawą prawną tego jest nasz obowiązek prawny do przestrzegania przepisów dotyczących zakupu i marketingu naszych produktów, por. art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Wreszcie możemy również przetwarzać informacje, które Użytkownik wyraźnie upublicznił, por. art. 6 ust. 1 lit. f) i art. 9 ust. 2 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Przetwarzane przez nas informacje:

Możemy przetwarzać następujące informacje dotyczące Użytkownika odwiedzającego jedną z naszych stron internetowych lub aplikacji:

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały 
  • Fotografie lub wideo 
  • Dane osobowe: np. wiek
  • Inne informacje, które Użytkownik sam opublikował 
  • Pliki cookie 

Przechowywanie informacji

Informacje przetwarzane w naszych aplikacjach są przechowywane tak długo, jak długo profil Użytkownika jest aktywny, jednak możemy przechowywać te informacje przez dłuższy czas, o ile jest to wymagane przez prawo krajów, w których prowadzimy działalność. Informacje na temat okresów przechowywania plików cookie można znaleźć w sekcji dotyczącej plików cookie poniżej.

Jeśli Użytkownik odwiedza nasze profile w mediach społecznościowych

My i dostawcy odpowiedniej platformy mediów społecznościowych jesteśmy współadministratorami danych w zakresie przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w związku z wizytą Użytkownika na naszym profilu lub stronie na danej platformie mediów społecznościowych. 

Mamy profile lub strony w różnych mediach społecznościowych (platformach). Ustawienia prywatności można dostosować indywidualnie na każdej platformie. Odsyłamy do polityki prywatności dostawcy oraz ustawień dotyczących korzystania z platformy. 

Użytkownik może również skontaktować się z nami w przypadku pytań dotyczących wspólnej odpowiedzialności za dane i przetwarzania swoich danych w mediach społecznościowych. 

Przetwarzane przez nas informacje:

Gdy Użytkownik odwiedza lub korzysta z naszych profili w mediach społecznościowych, my i dostawca platformy mediów społecznościowych możemy gromadzić, przetwarzać i przechowywać następujące rodzaje danych osobowych:

  • Informacje dostępne w profilu Użytkownika, w tym imię i/lub nazwisko, płeć, stan cywilny, miejsce pracy, zainteresowania i miasto
  • Niezależnie od tego, czy Użytkownik „lubi” nasz profil, czy inaczej reaguje na nasz profil
  • Komentarze, które zostawia pod naszymi postami, w tym w związku z konkursami
  • Informacje, że odwiedził nasz profil

Cele przetwarzania
Przetwarzamy dane osobowe Użytkownika w następujących celach:

  • Ulepszanie naszych produktów i usług, w tym profili i stron w mediach społecznościowych
  • Statystyki i analiza
  • Komunikacja z Użytkownikiem, jeśli komentuje post, zostawia opinię lub wysyła nam wiadomość
  • Marketing ogólnie, w tym organizacja konkursów 

Dostawcy mediów społecznościowych przetwarzają dane osobowe Użytkownika między innymi w następujących celach:

  • Ulepszanie swoego systemu reklamowego 
  • Dostarczanie nam statystyk, które dostawcy mediów społecznościowych sporządzają między innymi na podstawie wizyty Użytkownika na naszych profilach i stronach
  • Reklama i personalizacja działań na Stronie 

Prawną podstawą przetwarzania danych jest nasz uzasadniony interes w zakresie komunikacji z Użytkownikiem i marketingu na naszych profilach w mediach społecznościowych, a także nasz uzasadniony interes w ulepszaniu naszych produktów i usług, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. 

Dostawcy mediów społecznościowych opierają przetwarzanie danych osobowych Użytkownika na swoich uzasadnionych interesach, w tym interesie w ulepszaniu swojego systemu reklamowego i dostarczaniu nam statystyk, które dostawca mediów społecznościowych gromadzi na przykład na podstawie wizyty Użytkownika na naszym profilu lub stronie mediów społecznościowych. 

Ponadto dostawcy mediów społecznościowych mają uzasadniony interes w dostarczaniu innowacyjnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb, bezpiecznej i ekonomicznej usługi, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Dostawcy mediów społecznościowych przetwarzają niektóre dane osobowe Użytkownika na podstawie jego zgody, którą ten w każdej chwili może wycofać poprzez ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, por. art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Przechowywanie informacji

Zachęcamy Użytkownika do usuwania komentarzy, lajków i innych interakcji, które pozostawił na naszym profilu, jeśli nie chce, aby były one już wyświetlane na naszych stronach. Nie usuwamy takich publicznie dostępnych interakcji.

Jeśli Użytkownik komunikuje się z nami za pośrednictwem funkcji wiadomości w mediach społecznościowych, usuniemy te wiadomości na jego żądanie. 

Informacje o tym, jak długo media społecznościowe przechowują dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności poszczególnych dostawców.

Udostępnianie informacji przez dostawców platform mediów społecznościowych
Dostawcy platform mediów społecznościowych mogą między innymi udostępniać dane osobowe Użytkownika następującym kategoriom odbiorców:

  • Inne podmioty należące do grupy firm, do której należy dostawca mediów społecznościowych
  • Zewnętrzni partnerzy biznesowi, którzy świadczą usługi analityczne i ankietowe
  • Reklamodawcy
  • Inne osoby odwiedzające nasz profil lub stronę w mediach społecznościowych (w zakresie, w jakim informacje Użytkownika są publicznie dostępne)
  • Badacze i inni naukowcy

Więcej informacji na temat tego, komu dostawcy mediów społecznościowych udostępniają dane osobowe Użytkownika, można znaleźć w polityce prywatności poszczególnych dostawców, w tym w jakich przypadkach dostawcy mediów społecznościowych mogą przekazywać dane osobowe Użytkownika odbiorcom spoza UE/EOG.

Jeśli Użytkownik weźmie udział w jednym z naszych wydarzeń 

Jeśli Użytkownik uczestniczy w jednym z naszych wydarzeń, w tym w wydarzeniach sponsorowanych przez nas, celem przetwarzania jego danych jest umożliwienie nam przeprowadzenia wydarzenia i zarejestrowania jego udziału oraz udziału osób towarzyszących w nim w celach administracyjnych oraz w celu zachowania bezpieczeństwa związanego z wydarzeniem.

Nasza podstawa prawna przetwarzania danych polega na tym, że możemy realizować nasz uzasadniony interes w organizowaniu wydarzeń i spełnianiu konkretnych życzeń i potrzeb Użytkownika w związku z naszymi wydarzeniami, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. 

Jeśli przetwarzamy fotografie lub wideo Użytkownika w związku z jednym z naszych wydarzeń, opiera się to na jego zgodzie, którą uzyskujemy, jeśli jest to prawnie wymagane, por. art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Należy pamiętać, że zgodnie z prawem, w wielu przypadkach możemy przetwarzać fotografie lub wideo przedstawiające Użytkownika, jeśli jest to fotografia lub wideo, w którym nie jest on w centrum uwagi, np. jeśli jest częścią publiczności na wydarzeniu. 

Prosimy o nieprzekazywanie informacji, które należą do szczególnej kategorii danych, por. art. 9 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w tym danych zdrowotnych, informacji o wyznaniu  religijnym lub przynależności do związków zawodowych. Jeśli mimo to Użytkownik przekaże nam takie informacje, zakładamy, że wyraził wyraźną zgodę na ich przetwarzanie, w związku z czym przetwarzamy te dane na podstawie zgody Użytkownika, por. art. 6 ust. 1 lit. a) i 9 ust. 2 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.  

Przetwarzane przez nas informacje

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały 
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko, miejsce pracy 
  • Fotografie lub wideo 
  • Inne informacje, które Użytkownik podał w związku z wydarzeniem
  • Szczególne kategorie danych, takie jak informacje o zdrowiu lub religii, wyznaniu lub przynależności do związków zawodowych, przekazane przez Użytkownika w związku z jego udziałem w wydarzeniu 

Przechowywanie informacji

Zasadniczo przechowujemy dane Użytkownika przez okres do 1 roku, chyba że jesteśmy zobowiązani do ich przechowywania przez dłuższy okres w kraju, w którym odbyło się wydarzenie, lub tak długo, jak długo jest to konieczne do obsługi wszelkich kwestii związanych z wydarzeniem, w tym do dokumentowania uczestników wydarzenia i odpowiadania na zapytania Użytkownika.

Jeśli Użytkownik odwiedza jedną z naszych fizycznych lokalizacji

Celem przetwarzania danych Użytkownika, gdy odwiedza jedną z naszych lokalizacji, jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno dla nas, jak i dla naszych odwiedzających, a także dochodzenie, zapobieganie i dokumentowanie wypadków i spraw karnych. 

Ponadto jesteśmy zobowiązani do zapewnienia bezpieczeństwa procesów, które są częścią naszej produkcji żywności, na przykład w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa żywności.    

W niektórych naszych lokalizacjach zainstalowano nadzór wideo oraz rejestrację wykorzystania kart dostępu. 

Podstawą prawną przetwarzania danych Użytkownika jest nasz uzasadniony interes w rejestrowaniu odwiedzających nasze lokalizacje i utrzymywaniu określonego poziomu bezpieczeństwa, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Prosimy o nieprzekazywanie informacji, które należą do szczególnej kategorii danych, por. art. 9 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w tym danych zdrowotnych, informacji o wyznaniu  religijnym lub przynależności do związków zawodowych. Jeśli mimo to Użytkownik przekaże nam takie informacje, zakładamy, że wyraził wyraźną zgodę na ich przetwarzanie, w związku z czym przetwarzamy te dane na podstawie zgody Użytkownika, por. art. 6 ust. 1 lit. a) i 9 ust. 2 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.  

Przetwarzane przez nas informacje

Możemy przetwarzać następujące informacje o Użytkowniku odwiedzającym jedną z naszych lokalizacji:

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko/staż pracy, obszar pracy, ID karty dostępu 
  • Inne ID: np. numer rejestracyjny, jeśli Użytkownik korzystał z naszego parkingu
  • Szczególne kategorie danych, takie jak dane dotyczące zdrowia, religii lub przynależności do związków zawodowych, jeśli zostały one podane podczas wizyty.

Przechowywanie informacji

Zasadniczo przechowujemy dane Użytkownika przez okres do 1 roku, chyba że jesteśmy zobowiązani do ich przechowywania przez dłuższy okres w kraju, w którym Użytkownik odwiedził jedną z naszych lokalizacji, lub tak długo, jak długo jest to konieczne do obsługi wszelkich kwestii związanych z jego wizytą, w tym do dokumentowania jego wizyty i odpowiadania na jego zapytania.

Nadzór wideo jest przechowywany przez okres do 30 dni, po czym jest automatycznie usuwany.

Jeśli Użytkownik otrzymuje materiały marketingowe lub bierze udział w konkursie marketingowym

Celem przetwarzania danych Użytkownika w przypadku otrzymywania informacji marketingowych lub udziału w konkursie marketingowym jest umożliwienie nam prowadzenia i administrowania marketingiem, w tym wysyłania newsletterów oraz prowadzenia i administrowania konkursami. 

Przetwarzamy dane Użytkownika również w celu zapewnienia zgodności z odpowiednimi przepisami, np. obowiązującymi przepisami dotyczącymi praktyk marketingowych w kraju, w którym prowadzone są działania marketingowe, gdy Użytkownik otrzymuje materiały marketingowe naszych produktów lub bierze udział w naszych konkursach. 

Będziemy wysyłać Użytkownikowi informacje o produktach, biuletyny i inne materiały marketingowe pocztą elektroniczną tylko wtedy, gdy wyrazi na to uprzednio wyraźną zgodę, chyba że obowiązujące prawo zezwala nam na kontakt z Użytkownikiem bez takiej zgody. W związku z tym dbamy o wypełnienie naszych prawnych obowiązków w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących zakupu i marketingu naszych produktów, por. art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Jeśli Użytkownik weźmie udział w jednym z naszych konkursów i wygra nagrodę, możemy udostępnić informacje o nim i jego potencjalnych gościach na naszej stronie internetowej lub na naszych stronach w mediach społecznościowych. Możemy również udostępniać dane Użytkownika osobom trzecim, jeśli jest to konieczne do przekazania mu nagrody. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku z konkursami jest z reguły realizacja umowy zawartej z Użytkownikiem, por. art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

W powyższych celach możemy również przetwarzać informacje, które zostały opublikowane przez Użytkownika, np. na jednej z naszych stron w mediach społecznościowych, por. art. 6 ust. 1 lit. f) i art. 9 ust. 2 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Przetwarzane przez nas informacje

  • Dane kontaktowe, np. imię i/lub nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje o uczestnikach: na przykład informacje o Użytkowniku i jego gościach w związku z konkursem, w którym uczestniczy lub który wygrał
  • Fotografie lub wideo przedstawiające Użytkownika i jego potencjalnych gości
  • Dane osobowe: Wiek
  • Inne informacje, które Użytkownik sam podał w związku z uczestnictwem w konkursie lub podobnym wydarzeniu.

Przechowywanie informacji

Przechowujemy dane Użytkownika przez okres do 2 lat, chyba że jesteśmy zobowiązani do ich przechowywania przez dłuższy okres w kraju, w którym otrzymał materiały marketingowe lub wziął udział w konkursie, lub tak długo, jak długo jest to konieczne dla nas do obsługi wszelkich kwestii związanych z marketingiem lub udziałem w konkursie, w tym do udokumentowania jego udziału. Dane mogą być jednak dłużej przetwarzane i przechowywane w formie zanonimizowanej.

Przechowujemy dokumentację dotyczącą zgody Użytkownika na otrzymywanie materiałów marketingu bezpośredniego przez okres 2 lat od momentu cofnięcia zgody. 

Jeśli Użytkownik uczestniczy w badaniach rynku lub podobnych

Jeśli Użytkownik uczestniczy w badaniu rynku, ankiecie itp., celem jest zrozumienie jego jako klienta lub konsumenta. Przetwarzamy dane Użytkownika w celu zrozumienia, obliczenia lub określenia postrzegania naszych produktów, nas jako dostawcy lub skuteczności naszych usług, wydajności lub marketingu. Dzięki temu możemy m.in. ulepszać nasze produkty, usługi, informacje i marketing skierowane do Użytkownika oraz otrzymywać rekomendacje dotyczące produktów i usług. 

Naszą podstawą prawną przetwarzania danych jest to, że możemy realizować nasz uzasadniony interes w zapewnieniu jakości i ulepszaniu naszych produktów i usług oraz oferowaniu Użytkownikowi odpowiednich ofert i usług, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Jeśli jest to wymagane przez prawo, przed przetwarzaniem danych Użytkownika uzyskujemy jego uprzednią zgodę na kontakt w celu przeprowadzenia badań rynku, por. art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Przetwarzane przez nas informacje:

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko, miejsce pracy 

Przechowywanie informacji

Na początek przechowujemy dane Użytkownika przez okres do 5 lat.

Przechowujemy dane Użytkownika tylko tak długo, jak długo jest to zgodne z prawem i konieczne, aby móc odpowiedzieć na jego zapytania. Informacje te mogą być jednak przetwarzane i przechowywane dłużej w zanonimizowanej formie.

Jeśli Użytkownik aplikuje o pracę 

Jeśli Użytkownik aplikuje o pracę, musi utworzyć profil w naszym systemie rekrutacyjnym, gdzie może również przeczytać więcej o przetwarzaniu swoich danych w związku z rekrutacją w naszej oddzielnej polityce ochrony danych osobowych dla kandydatów, którą można znaleźć w systemie rekrutacyjnym. 

Jeśli Użytkownik jest kandydatem na stanowisko, celem przetwarzania informacji o nim jest ocena, czy jest kwalifikowanym kandydatem na wakat. Rejestrujemy również dane Użytkownika w celu udokumentowania jego aplikacji po zakończeniu procesu rekrutacji.

Naszą podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest jego wniosek o przetwarzanie przez nas jego aplikacji i CV przed ewentualnym zawarciem umowy o pracę, por. art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Jeśli Użytkownik jest zatrudniony, przechowujemy informacje, które były częścią procesu rekrutacji, w jego folderze personalnym.

Jeśli Użytkownik jest objęty naszymi działaniami w zakresie zgodności z przepisami, zwalczania przestępczości lub podobnymi działaniami

Administratorem danych osobowych zebranych w ramach naszego programu zgłaszania nieprawidłowości jest firma Royal Unibrew A/S. 

Celem przetwarzania danych Użytkownika w związku z naszymi działaniami w zakresie zgodności z przepisami, zwalczania przestępczości lub podobnymi działaniami jest możliwość:

  • Sprawdzenia, czy nasze transakcje i kontakty, w tym z partnerami biznesowymi i stronami trzecimi, są zgodne z obowiązującym prawem i naszymi standardami etycznymi, oraz upewnienia się, że mamy tylko partnerów biznesowych i dostawców, którzy spełniają te standardy
  • Zapewnienia zgodności z naszymi politykami, procedurami, wytycznymi i standardami podczas korzystania z naszych usług lub odwiedzania fizycznych lokalizacji
  • Zapewnienia jakości naszych produktów i usług 
  • Przyczyniania się do zwalczania przestępstw, w tym oszustw, oraz do ustalania, obrony lub dochodzenia roszczeń prawnych. 
  • Zarządzania naszym portalem do zgłaszania nieprawidłowości i korzystania z niego. Jeśli Użytkownik zgłosił sprawę anonimowo, nie będziemy mieli dostępu do jego danych.

Przetwarzanie danych Użytkownika jest niezbędne do realizacji naszych uzasadnionych interesów w wyżej wymienionych celach oraz do zapewnienia dokumentacji realizacji, por. art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

W niektórych przypadkach jesteśmy zobowiązani do przetwarzania informacji w celu przestrzegania przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy lub innych przepisów, por. art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. 

Ponadto możemy przetwarzać dane Użytkownika w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń prawnych, por. art. 6 ust. 1 lit. f) lub art. 9 ust. 2 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Przetwarzane przez nas informacje

  • Dane kontaktowe: np. imię i/lub nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, kod pocztowy, numer klienta, inicjały, a także informacje o Użytkowniku i ewentualnych osobach towarzyszących w związku z wydarzeniem, konkursem, ankietą itp., w których uczestniczył.
  • Informacje związane z pracą: np. tytuł, stanowisko/staż pracy, obszar pracy, ID karty wstępu
  • Informacja ID: Numer identyfikacyjny, dane prawa jazdy, dane paszportowe
  • Inne ID: np. numer rejestracyjny, jeśli Użytkownik korzystał z naszego parkingu
  • Dane finansowe: Informacje o rachunku bankowym, informacje o transakcjach, historia zakupów
  • Fotografie i wideo, np. z wydarzenia
  • Szczególne kategorie danych, takich jak informacje o zdrowiu, religii lub przynależności do związków zawodowych, które Użytkownik przekazał nam w trakcie interakcji z nami 
  • Ślady cyfrowe: „odcisk palca” przeglądarki, „odcisk palca” urządzenia, adres IP, adres MAC, system operacyjny, informacje o lokalizacji, historia przeglądania, ID użytkownika/nick logowania, hasło, nick online, profile mediów społecznościowych, nazwy VoIP (np. nazwa Skype), dzienniki, ID urządzenia (np. IMEI, ICCID, IMSI)
  • Inne informacje zawarte w zgłoszeniu na portalu zgłaszania nieprawidłowości 
  • Pliki cookie (więcej informacji na temat używania plików cookie można znaleźć w poniższej sekcji)

Przechowywanie informacji

Nie przechowujemy informacji dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celu. Okres przechowywania danych Użytkownika będzie określany w szczególności w zależności od przypadku, w którym są one zawarte. Okres ten zależy między innymi od tego, na jakiej podstawie przetwarzane są dane Użytkownika.

Usuwamy dane, gdy tylko zakończy się sprawa, w której dane te zostały uwzględnione, chyba że zostały uwzględnione w innych przypadkach lub zebrane w innych celach, po czym możemy przechowywać dane dłużej. 

Udostępnianie danych osobowych

Możemy udostępniać dane osobowe Użytkownika naszym dostawcom i partnerom, jeśli jest to konieczne do wypełnienia naszych zobowiązań wobec Użytkownika. Dostawcami i partnerami mogą być na przykład dostawcy towarów lub usług (np. w związku z dostawą zamówienia), dostawcy IT i dostawcy systemów IT. 

W związku z wizytami na naszych stronach internetowych, korzystaniem z innych usług cyfrowych oferowanych przez Grupę lub uczestnictwem w wydarzeniach oraz otrzymywaniem innych materiałów marketingowych możemy również udostępniać dane Użytkownika firmom hostingowym, dostawcom systemów rezerwacji, dostawcom usług marketingowych i innym dostawcom usług niezbędnym do realizacji tych celów. Tego rodzaju usługodawcy będą przetwarzać dane osobowe zgodnie z naszymi instrukcjami na podstawie podpisanych umów o przetwarzaniu danych.

Informacje mogą być wymagane do wypełnienia naszych obowiązków wynikających z prawa lub do ochrony praw, własności lub bezpieczeństwa nas lub innych osób. W takich przypadkach możemy ujawniać informacje organom publicznym, audytorom, prawnikom lub innym doradcom.

W niektórych przypadkach ujawniamy dane Użytkownika innym spółkom w Grupie w celu analizy, rozwoju i zarządzania naszą działalnością, a także w przypadkach, gdy nasze usługi są udostępniane między naszymi spółkami. 

W związku z rozwojem Grupy struktura korporacyjna może ulec zmianie, np. w wyniku przeniesienia całej lub części działalności. W przypadku przeniesienia części działalności lub innych zmian handlowych podstawą przetwarzania w związku z ujawnieniem danych osobowych jest z reguły nasz uzasadniony interes.

Jeśli przekazujemy informacje osobom trzecim spoza UE i/lub EOG, jesteśmy zobowiązani do podjęcia specjalnych środków ostrożności w celu zapewnienia ochrony danych Użytkownika. Zawsze zapewnimy odpowiedni poziom ochrony danych i podstawę prawną do przekazywania danych, na przykład stosując standardowe klauzule umowne UE (SKU).

W każdej chwili Użytkownik może skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, komu udostępniamy jego dane. 

Zgoda 

W przypadkach, w których przetwarzamy dane Użytkownika na podstawie jego zgody, ten może ją w każdej chwili wycofać. Jeśli Użytkownik wycofa swoją zgodę, przestaniemy przetwarzać jego dane, chyba że jesteśmy uprawnieni lub zobowiązani do dalszego przetwarzania lub przechowywania jego danych z innych powodów, w tym zgodnie z prawem. 

Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania opartego na zgodzie przed jej wycofaniem. 

W każdej chwili Użytkownik może wycofać swoją zgodę poprzez:

  • Kontakt z nami (patrz dane kontaktowe poniżej)
  • Usunięcie profilu w przypadku jego wcześniejszego utworzenia
  • Zgodę na pliki cookie można wycofać w sposób opisany w polityce dotyczącej plików cookie odwiedzanej strony internetowej

Jeśli Użytkownik wycofa swoją zgodę, może się okazać, że nie będzie mógł w pełni korzystać z funkcji oferowanych na naszych stronach internetowych.

Pliki cookie

Na naszych stronach internetowych używamy plików cookie. Więcej informacji na temat używania przez nas plików cookie można znaleźć w polityce dotyczącej plików cookie, która jest dostępna i aktualizowana w każdej chwili za pośrednictwem linku na odwiedzanej stronie internetowej.

Prawa Użytkownika

Zgodnie z prawem, z pewnymi wyjątkami, Użytkownikowi przysługują określone prawa związane z przetwarzaniem przez nas jego danych:

  • Prawo do uzyskania wglądu w przetwarzane przez nas informacje na jego temat
  • Prawo sprzeciwu wobec gromadzenia i dalszego przetwarzania przez nas jego danych
  • Prawo do sprostowania lub usunięcia swoich danych, z zastrzeżeniem pewnych wyjątków prawnych 
  • Prawo zażądania ograniczenia przetwarzania
  • W określonych przypadkach Użytkownik ma prawo otrzymać zarejestrowane przez nas informacje o sobie i poprosić nas o przekazanie takich danych innemu administratorowi danych (przenoszenie danych)
  • Jeśli przetwarzamy dane Użytkownika na podstawie „naszego uzasadnionego interesu”, Użytkownik może sprzeciwić się przetwarzaniu na tej podstawie

Prawa Użytkownika mogą być ograniczone w kraju, w którym mieszka.

Jeśli Użytkownik chce skorzystać ze swoich praw, może skontaktować się z nami (patrz dane kontaktowe poniżej). W związku z zapytaniami dotyczącymi praw Użytkownika prosimy o podanie nam wystarczających informacji, abyśmy mogli przetworzyć zapytanie, w tym zidentyfikować Użytkownika w odniesieniu do tego, o co chodzi w jego zapytaniu.

Odniesienia do innych stron internetowych itp.

Nasze strony internetowe mogą zawierać linki do innych stron internetowych. Nie ponosimy odpowiedzialności za zawartość innych stron internetowych (stron internetowych stron trzecich) ani za procedury gromadzenia i przetwarzania informacji przez takie strony trzecie. Odwiedzając stronę internetową strony trzeciej, należy zapoznać się z polityką prywatności jej właściciela oraz innymi odpowiednimi regułami.

Kontakt

Jeśli Użytkownik chce skorzystać z przysługujących mu praw lub ma pytania dotyczące przetwarzania jego danych osobowych, może skontaktować się z nami drogą mailową pod adresem: GDPR@Royalunibrew.com

Może również zawsze skontaktować się z lokalną spółką należącą do Royal Unibrew Group. Listę wszystkich spółek i lokalizacji Royal Unibrew można znaleźć tutaj https://www.royalunibrew.com/about-us/company-structure

Reklamacje

Jeśli Użytkownik nie zgadza się ze sposobem przetwarzania swoich danych lub celami, w jakich je przetwarzamy, może skontaktować się z nami pod adresem GDPR@Royalunibrew.com

Może również złożyć skargę do lokalnego organu ochrony danych. Przegląd organów ochrony danych w UE można znaleźć tutaj: https://edpb.europa.EU/about-edpb/about-edpb/members_en

Zmiany polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszej polityki prywatności w przypadku istotnych zmian w przepisach prawa lub w wyniku zmian w naszych działaniach związanych z przetwarzaniem danych.